dinsdag 16 december 2014

Spanje, dag 4 t/m euhhh, tel kwijt




 Internetcafe.
 Vlak voor Cartagena zag ik een verlaten mijn op een heuvel.


 Eén van de mijnschachten.



 Een bergpas die me naar de kust voert.
 Op zoek naar leuke paadjes














 Kampeerplek aan zee.

 Ik schoof de ingeklapte kampeerstoel iets te hard naar voren, oef!









Dit was een bedenkelijke plek. Het was in werkelijkheid steiler dan de foto doet vermoeden, dat is op foto's meestal zo. Ik was een niet meer gebruikt kustpad aan het volgen en dan weet je niet wat je verderop tegen komt. Je zou om moeten keren en dan zou deze  plek weer omhoog wel eens lastig kunnen zijn. Mobiel bereik nul hier, geen hulp dus. Eerst te voet verkend, het zou met goed sturen waarschijnlijk moeten kunnen. Ik wil toch wel een plan
'B' hebben. Geen bomen om de lier aan vast te maken, maar wel een stuk rots waar ik mijn lange sleep band omheen zou kunnen doen en daar dan weer de lier aan vast.
Het liep uiteindelijk dood. Het werd te smal, er was een stuk van het pad weggespoelt. Terug dus en de lastige plek weer terug omhoog ging goed. Plan 'B' niet nodig! Hulde aan mijn 90" en een beetje aan mijn eigen stuurmanskunst ook lijkt me. Het was echt een kritiek punt.
Ik zit nu voor de 2e nacht bij Águilas op een camping en heb dus de luxe van stroom, wifi, douche en toilet. Wel even lekker na 4 dagen aan het strand te hebben gestaan. Wel gebaddert in de zee, maar dat is wel erg fris nu, niet iets om naar uit te zien.
Heel mooi offroad gereden in de buurt bij Cabo Cope. Foto's en nu ook filmpjes gemaakt, moet ik nog uitzoeken. Die komen de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten