woensdag 10 december 2014

Spanje, dag 1, 2 en 3

Vandaag is het dag 3. Ik zit nu in Torre de la Horada. Dat ligt halverwege tussen Alicante en Cartagena aan de zuid oost kust van Spanje. Ik heb nu 2242km gereden. Ik had me voorgenomen om dagelijks posts te schrijven, dan zit alles nog 'vers' in je hoofd. Kwam er nog niet van, daarom nu 3 dagen tegelijk.
Afgelopen zondag ben ik thuis weggegaan om 9.00, toen ongeveer 1000 km gereden, overnacht bij een tankstation langs de snelweg in Frankrijk. Geslapen in de auto van 22.00 tot 04.00, toen weer door. Ik kwam bij de Pyreneeën op het moment dat de zon opkwam, dat was een prachtig gezicht. Het donkere silhouet van de bergen tegen de gekleurde hemel.
Maandag ben ik doorgereden naar campercamping 'La Volta' in Peniscola. (wat een naam, wat moet ik me daarbij voorstellen) Ik had thuis die camping al op mijn favorietenlijstje gezet. Als ik in de bewoonde wereld zit zijn sommige dingen wel handig, een toilet bijvoorbeeld. Als daar dan nog dingen bijkomen als een zwembad, douche, stroom en wifi, dan is het helemaal perfect. Ik had ook na de lange rit wel even zin om makkelijk doen.

Dinsdag ben ik doorgereden naar het zuiden, ik had eigenlijk geen plan, maar het begint zich nu te vormen. Eerst naar het zuiden, genieten van het lekkere weer, daarna in stapjes terug langs de kust. De 'niet' tolwegen zijn prima en lopen bijna parallel aan de 'wel' tolwegen. Je ziet ook wat meer,...... én jakkeren in een Land Rover met een daktent erop is er zowieso niet bij!

Dinsdag gestopt op een zeer luxe campercamping halverwege tussen Alicante en Cartagena. Daar sta ik tussen de MEGA campers, ongeloofelijk! Daardoor ben ik met mijn opzet weer een attractie, mensen komen kijken, foto's maken en soms een praatje maken. Een engelse dame vond dat ik in vergelijk met al het megadure spul eigenlijk de mooiste camper had, dat was volgens haar én haar man het 'echte' avontuur. Ik voel me een beetje suf want als iets wel niet 'avontuur' is dan is het deze camping wel! Maar..., het is hier goed toeven, binnenbad/buitenbad, fitness, goed restaurant, perfect sanitair. Vandaag even een 'chill' dagje gehouden, morgen ga ik rijden langs de kust naar het zuiden, de kleine weggetjes, geen bestemming. In ieder geval even geen ***** camping, dat weet ik nou wel.

(hierna post ik alle foto's die bij dit verhaal horen)

Ik hoop vanaf nu per dag een verslag te maken, meer in de stijl van foto's met bijschrift. Dat is meer mijn stijl. Het hangt er natuurlijk wel van af of ik wifi verbinding heb.
 Peniscola, camping La Volta.

 


 Campercamping Lo Monte in Monte Horadada. Zeer luxe, zelfs een 'honden douche'!
 Tientallen MEGA campers, ongeloofelijk!

 Mijn buurman.
 Mijn wat bescheidener opzetje.
 Hier is echt alles piekfijn verzorgd.
 Ja ja..., aan de kerstgezelligheid wordt hier ook in overtreffende trap gewerkt.
 Ik ben niet echt een keukenprinses, de keuze tussen macaroni + vieze pan, of..... dit bordje voor €10,- zonder vieze pan was niet moeilijk!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten