zondag 23 oktober 2011

Voorkant 'gestript'.

Vandaag weer verder gesleuteld. Ook het linker voorspatbord is er vanaf. Ik kon nu goed bekijken hoe het (eerst op deze plek nog verborgen) chassis de tijd heeft doorstaan. De linker 'bulkead outrigger' is niet zo best, zit vol met troep en is lekker gaan rotten. Ik ga die maar vervangen, repareren zou ook kunnen, maar een overzet outrigger kost maar 22 euro incl btw, daar ga je niet moeilijk voor doen! Of ik de voetenbakken ga vervangen of repareren weet ik nog niet, is qua werk een beetje om het even. Alles is daar te repareren met rechte plaat, mooie oefening voor mijn laskunsten. Nu de spatborden eraf zijn kan je van alle kanten bij de motor. Alles is simpel en begrijpbaar. Je komt op het blok plaatjes tegen met handige gegevens als klepspeling, er is een plaatje bij de accu dat je voordat je gaat lassen de min los moet halen, de onstekingsvolgorde staat op het inlaat spruitstuk, etc. Misschien is dit extra gedaan omdat deze auto voor defensie is gemaakt en monteurs waar dan ook ter wereld reparaties zouden moeten kunnen verrichten. Ik vind het wel leuk, bij deze auto is alles gedaan voor de functionaliteit en (zie vorig bericht) 'bling-bling' bestond nog niet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten