dinsdag 4 oktober 2011

Cebora 160 MIG lasapparaat.

Ik heb een MIG lasapparaat gekocht om  het laswerk aan mijn auto zelf te gaan doen. Op deze manier kan ik het chassis op mijn 'dooie akkertje' piekfijn zelf in orde gaan maken. Ik heb het lasapparaat gekocht bij RUSTBUSTER.NL in Veenendaal. Een bedrijf dat zich toespitst op alles wat met het restaureren van auto's te maken heeft: lassen, gereedschap, metaal behandeling, plaatwerk, etc. Veel tips en info is op hun site te vinden. Ik ben een beetje aan het oefenen op wat oud plaatwerk, het is alweer een tijdje geleden dat ik op deze manier heb gelast. Als je de instellingen snapt dan is het eigenlijk niet echt moeilijk, ik ben niet echt ontevreden over de eerste resultaten. Inmiddels zit alles uit de ijzer afvalbak al aan elkaar vast!
Aanrader, een handig boekje met veel info en foto's: 'Stap voor Stap MIG/MAG lassen' van M. Brier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten