zondag 30 oktober 2011

Linker voorkant chassis gerepareerd.

Ik had  het plan om vandaag de linker én de rechter voorpoot van het chassis in orde te maken. Het was meer werk dan verwacht. Alleen links is af.
 Zo was het.
De slechte stukken zijn weggeslepen en ik heb een stuk van de bovenkant weggehaald zodat ik het één en ander van binnen uit kan lassen. Eerst de onderkant van de balk. Een groot gat daarin als afvoer voor water en troep. Zo was het origineel ook. Ik heb een stukje hoeklijn verticaal erin gelast voor versteviging van de bumper bevestiging. Origineel zit daar ook een schotje, daar was niks meer van over. De maat van de balk in de hoogte goed in de gaten gehouden, anders past het bumper niet meer. (>79mm)
Zo, alles zit rondom weer dicht. Ik heb aan de voorkant een vierkant gat gemaakt waar ook water en troep eruit kan. Ook kan ik door dit gat de binnenkant van de balk beter tegen roest behandelen. Het gat valt straks weg in het bumper. Eigenlijk is het nu beter dan dat het ooit is geweest. Van de week op een avond ga ik de rechter voorkant onderhanden nemen. Dan is dit hoofdstuk ook weer voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten