dinsdag 25 oktober 2011

Plan bijgesteld...

Ik heb de auto omgedraaid. Voorlopig ga ik met de voorkant aan de gang.  Het was wel even 'gehannes' want je kan de auto niet zomaar naar de plek rijden waar ie nu staat, daar heb je een rollende garage krik voor nodig, de heftruck om wat te slepen en te duwen kwam ook goed van pas.
 De voorste steunen van het chassis zijn bij nader inzien wel repareerbaar. Ik heb bij de linker een stuk van de bovenkant eraf gehaald, het is niet zo moeilijk om daar met nieuwe stukken plaat, alles is dan makkelijk van bovenaf te lassen, de boel weer in fatsoen te brengen. Er heeft ook een versteviging gezeten op de plek waar de bouten van de bumper er doorheen gaan. Misschien las ik daar buisjes in. Ik ga er ook voor zorgen dat er goede afwateringsgaten in komen zodat de boel wat langer goed blijft.
 Op deze manier blijft ook het rechter deel met het chassis nr. behouden en wordt daardoor RDW gehannes voorkomen.
Vóór het lassen kan ik mooi een gedeelte van het chassis van binnen al tegen roest behandelen. Dit is trouwens ook de goedkoopste oplossing (geen overzetdelen nodig, geen RDW kosten voor verplaatsen chassis nr). Kan mijn Cebora'tje zich verdienstelijk maken, die heb ik nou toch al!
Het project begint wat overzichtelijker te worden. Ik heb een logisch stappenplan, niet met alles tegelijk aan de gang. Op deze manier verdeel ik de kosten ook een beetje.
1-laswerk: chassis in orde maken, voetenbakken en deurstijl in orde maken
2-chassis behandelen van binnen en van buiten tegen roesten
3-remmen: alle remcilinders vervangen en leidingen, de hoofdremcilinder blijft.
4-elektrisch gedeelte onderhanden nemen, makkie, bijna alles deed het al.
4-motor grote beurt geven en uitlaat plaatsen (nieuwe uitlaat heb ik al)
5-APK keuring, eerste details in orde maken als gordels, deurtjes, etc. Ik laat hem keuren als 'open voertuig' zoals op het kenteken staat (geen zijruitjes). Op aanraden toch alle bankjes erin, in de toekomst gaan ze dit vermelden op je kenteken en zo voorkom je dat je misschien beperkt wordt.
Als de APK 'erop' zit dan moet er nog steeds een boel gebeuren maar dan kan ik in ieder geval al gaan rijden! Bij de benzinepomp verheugen ze zich al.
6-de body onderhanden nemen, er een mooi autootje van maken, niet overdrijven, een deukje mag!
7-Nog onbekend, volgens kenners is er altijd wat met een Land Rover, je blijft bezig, ik zie wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten