woensdag 5 oktober 2016

Pyreneeën 2016 (2)



De auto wordt weer 'opgetuigd'.
 Net als vorige keer wil ik tijdens de heenreis iets voorbij Orleans overnachten. De camping van de vorige keer was al gesloten. Met de app van 'Camper Contact' op m'n telefoon is het makkelijk om geschikte officiële overnachtingsplaatsen te vinden. Dit keer camping municipal La Grande Sologne in Nouan Le Fuzelier. Wie heeft er niet van gehoord!
De camping is lekker rustig. Het Coleman oventje bakt een schaal Lasagna voor me. Bij de receptie van de camping koop ik een flesje wijn. Bijtijds m'n bedje in, morgen weer een forse rit voor de boeg.


De tweede reisdag verloopt voorspoedig. Gisteren was ik nog wat gehaast, vandaag al een stuk relaxter. De camping van vorige keer bij Collioure was achterlijk duur. Daarom nu via Camper Contact een beter alternatief gevonden. Camping 'Le Roussillonnais' in Argeles Plage. De camping ligt naast het strand. Het weer is 'zomers', stroom, wifi.... Ik denk dat ik een dagje extra blijf na 2 dagen snelweg rijden. Beetje langs het strand wandelen en niks doen. 'Vakantie' zeg maar.
 Het strand naast de camping. Op de foto midden links zie je in de verte het plaatsje Collioure. Daar begint de route.
Woensdagmorgen, zonsopkomst. Het wordt 26 graden en mooi strandweer. Stil zitten kan ik niet, dus ik heb een heel stuk langs het strand gelopen, gezwommen en naar de golven geluisterd. Druk, druk, druk!

Op één of andere manier zijn mijn slippers uit het zijvak van m'n rugzak gevallen. Pech, even met de vouwfiets een winkel zoeken om nieuwe te kopen want verderop in de Pyreneeën zal dat moeizaam zijn. Je komt erachter dat slippers maat 46 in zuid Frankrijk zeer zeldzaam zijn. In een winkeltje dat toch heel wat had hangen, na een kwartier alle rekken te hebben doorzocht, heb ik het enige paar  gevonden! Zelfs de verkoper, die ik eerder had gevraagd en die meteen nee schudde, was verbaasd.
Morgen gaat het avontuur echt beginnen! Eén dagje rondlummelen is prima, maar ook meer dan genoeg. Tijd voor actie. De auto heeft ook even kunnen uitrusten, morgen moet ie aan de bak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten