Ik ben mijn Defender 90 weer in orde aan het maken voor een 'Spanje trip'. Eigenlijk is de opzet/uitrusting zoals ik die had op de vorige Pyreneeën trip wel O.K.
Op mijn 'wish list' stond nog wel een gescheiden laad systeem voor de accu's. Onbezorgd de Waeco koelbox, de omvormer, etc hun werk laten doen zonder angst voor de startproblemen op plekken waar GEEN wegenwacht komt. (De enkele start problemen van toen lagen aan de solenoid van de startmotor. Dat probleem is verholpen.)
Ik heb gekozen voor het T-Max systeem met led display.
Als 2e accu gebruik ik een 'deep cycle' accu die ik al had voor een 'fluister' buitenboordmotor.
Met wat aanpassingen is het gelukt om de 2e accu ook in de bak onder de voorstoel naast de hoofd accu te plaatsen. Ook het T-Max relais zit daar en een extra zekering voor het '2e' stroom circuit. Alles dicht bij elkaar, korte kabels, mooi overzichtelijk.
De dikke kabels op de foto gaan rechtstreeks (met onderbreker switch) vanaf de hoofd accu naar de lier. Via de handmatige 'link' mogelijkheid van dit systeem kunnen tijdens extreme situaties bij veel/zwaar lieren beide accu's parallel geschakeld worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten