zaterdag 10 maart 2012

Uitlaat erop, motor loopt!

Vandaag de uitlaat geplaatst. Die zit overal keurig op z'n plek zonder kans om tegen het chassis of wat dan ook aan te komen bij veel beweging. Probleem is wel dat het blinde draadgat voor het achterste tapeind in het uitlaat spruitstuk 'dol' is. Geprobeerd om er een M8 bout in te draaien (die is ietsje groter) maar dat werkte ook niet. Ik ga proberen om er M10 in te tappen, het gat in de losse flens wat opboren. Hopelijk lukt dat.
Ik wou graag kijken of de motor nog wilde starten. De uitlaat bij het spruitstuk zit nu dus maar met 2 bouten vast, dat moet maar even.
De tank zit er ook nog niet onder dus heb ik even provisorisch met een jerrycan en een spanband een noodoplossing bedacht.
Na even met de hand benzine te hebben opgepompt was het spannend. Maar...., het motortje had er zin in en startte vrijwel direct. Liep nog mooi regelmatig ook.
Het wordt nu allemaal wat leuker. Er zit 'leven' in het autootje. Er moet nog wel een hoop gebeuren, maar dat komt wel goed.
Morgen is er de 4X4 vakantie beurs van de Land Rover Club Holland. Het programma ziet er erg leuk uit dus ik ga er eens even rondkijken. Land Rovertjes, kampeerspulletjes, daktentjes, zelfs een demo van 'Alley' vouw kano's. Dat vind ik natuurlijk wel erg leuk! Helaas kan ik er nog niet 'in stijl' naar toe, ik ga met m'n Peugeot en parkeer die wel stilletjes om de hoek.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je de motor weer aan de praat hebt gekregen. Ook grappig dat je met behulp van andere spullen toch ervoor kan zorgen dat die weer werkt, hiermee duid ik vooral op de jerrycan natuurlijk. Ik wens je verder nog veel succes met de motor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je de motor weer aan de praat hebt gekregen. Ook grappig dat je met behulp van andere spullen toch ervoor kan zorgen dat die weer werkt, hiermee duid ik vooral op de jerrycan natuurlijk. Ik wens je verder nog veel succes met de motor!

    BeantwoordenVerwijderen