maandag 7 november 2011

Restauratie rechter voorbalk chassis.

Gisteren ben ik weer een paar uur aan het prutsen geweest. Het is soms moeilijk om niet met alles tegelijk aan de gang te gaan. Mijn plan om eerst het chassis laswerk afmaken moet ik aanhouden en mezelf af en toe een beetje tot de orde roepen anders wordt het chaotisch. De rechter voorpoot van het chassis was nog slechter dan de linker. Waarom ik niet tot vervangen ben overgegaan heb ik al eerder uitgelegd. Hoofddoel: het behouden van het chassis nummer dat ingeslagen is in de veerophanging bij de rechter voorpoot. In mindere mate de kosten. MIG lassen vanaf de onderkant werkt niet zo goed, dan heb je de zwaartekracht tegen. Tijdens het lassen wordt het staal zodanig verhit dat het vloeibaar wordt en dan gedraagt het zich net als een plasje water.Tijdens het restaureren van chassis gedeelten moet je in je plan hier rekening mee houden. Ik kan het chassis niet op z'n kop leggen en verzin daarom manieren om alles vanaf de bovenkant en zijkant te kunnen lassen. De onderkant van een balk las ik daarom van binnenuit. De om deze reden weg geslepen bovenkant las je er later zonder problemen zo weer in.
Op foto zie je hoe ik de onderkant van de balk er van binnenuit weer heb ingelast. Het stukje hoeklijn voorin  is ter versteviging van de bumper ophanging straks. Origineel zat hier een schotje dat een gelijke werking had. Makkelijk hiervan is ook dat de hoogte van de balk hiermee is gewaarborgd. De totale dikte moet 79mm worden anders past straks de bumper niet. Het gebruikte materiaal is 2mm dus het profieltje is precies 75mm. De 'afvoer' gaten, zelfs eentje extra op de plek van de bevestiging voor een eventuele stuurdemper zullen alleen maar helpen om mijn restauratie een wat langer leven te gunnen. Ik kan nu de bovenkant er weer in gaan lassen, dat is een eitje (zwaartekracht mee). De balk wordt sterker dan ie ooit is geweest, én het chassis nummer staat er nog steeds netjes op!

Ik realiseer me dat verslagen zoals deze niet meer leuk zijn voor een gemiddelde lezer. Begin ik een freak te worden of hoort dit fanatisme bij het moment van de dag? Alleen echte LR liefhebbers zullen dit snappen. Zodra mijn autootje apk  o.k. is wordt ik lid van de dlrr.nl club. Je mag alleen maar meedoen als je een LR hebt die minimaal 15 jaar oud is. De bobo's die er net eentje uit de schowroom hebben weggetrokken vind je er niet, mooi! Het lijkt me een leuke club als ik de foto's van hun evenementen bekijk.




1 opmerking:

  1. lening bieden tussen bepaalde zonder betaling vooraf
    Hallo,
    U bent u helaas gezien geweigerd credits aan de buurt banken voor uiteenlopende oorzaken. Je bent bijzonder,eerlijk en goed karakter.
    U hebt een inkomen dat kan u toestaan om optreden om uw
    maandelijkse betalingen; Meer zorgen ik ben een individu met kapitaal dat wil ik tot uw beschikking in de vorm van een terugbetaalbare lening over een maximum termijn van 20 jaar tegen een tarief van 3 %, afhankelijk van het gevraagde bedrag en de afbetalingstermijn. De levering van een aantal onderdelen nodig.
    Voor meer details neem contact met mij op via: smickaelch.credit79@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen