dinsdag 19 juli 2011

Slopen..........!

Vandaag heb ik een beetje aan de auto gewerkt. Eerst moest ik wat ruimte maken in de werkplaats. Door de verhuizing kort geleden is het daar allemaal nog wat chaotisch.
Ik wil als eerste het chassis onder handen nemen. Om daar goed bij te kunnen moet het achterste deel van de carrosserie eraf. Ook de 'seat-base assembly' gaat eraf, dan kan ik overal goed bij. Na het chassis ga ik door met het remsysteem, dat baart me nog wat zorgen, ik denk erover om het hydraulische gedeelte helemaal te vervangen. Alles nieuw, met vet in elkaar zetten. Het oude spul zit waarschijnlijk muurvast en moet ik allemaal los slijpen. De kosten van de benodigde onderdelen vallen wel mee. Als je de kosten van Land Rover onderdelen die je kan bestellen via internet vergelijkt met die van een recente 'allemans' autootjes dan zijn ze echt onwaarschijnlijk laag. Hoe dat kan, dat weet ik niet. Waarschijnlijk worden er mensen snel rijk door schandalige marges op het gangbare spul.
Bij ieder boutje, moer of schroef die ik los wil maken denk ik van te voren: 'gaat ie wel, gaat ie niet'. Sommige gaan los, sommige moet ik slijpen, de echte 'tricky ones' moet ik boren, maar uiteindelijk....., ik win altijd! Als ik de boel straks weer in elkaar zet dan gebeurt dat voor zover mogelijk met metrisch draad en wat kopervet.
Hoe lang het allemaal gaat duren weet ik niet, ik denk daar ook niet echt meer over na. Ik ga gewoon verder en zie wel. 
Een ongecontroleerd stemmetje in me fluistert stiekum dat het misschien nog wel mee valt voordat deze auto een apk keuring kan doorstaan. Ik wil het graag geloven en ga niet in discussie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten