zaterdag 2 juli 2011

Kleine vorderingen.......


Vanochtend kreeg ik de kriebels, ik had wat spook verhalen op het web gelezen over chassis nrs die niet kloppen met het kenteken bewijs en de daaruit voortvloeiende (soms grote) problemen. Ik besloot dus zelf ook maar even te gaan checken voordat ik een hoop werk in een auto steek die bij de eerste apk mis gaat en waar je dan ook niet meer verder mee komt. Dat zou wel heel erg onverteerbaar zijn. Volgens het kentekenbewijs staat het ingeslagen op de rechter voorbalk 35 cm voor de vooras. Ik kon zien dat daar al de tectyl was weggekrabt maar daar was niets te zien. Er waren dus al eerder mensen op zoek geweest. In het RDW register staat dat de auto APK had moeten worden gekeurd in 2001, dat is wel erg lang geleden. Zou er iets mis zijn......, ik krijg het erg benauwd! Er waren ook geen sporen van overgelaste delen op die plek. Ik begon me al voor te bereiden op een telefoontje met Mavolaro (de verkoper) dat de auto terug moest.
In het Haynes werkplaats handboek wordt vrij duidelijk aangegeven waar het nummer moet staan. Die plek was vrij schoon en er was niks te zien. Toen heb ik de staalborstel en wat schuurpapier erbij gehaald en langzaam kwamen er tekens te voorschijn. Pffffhhhh......., het klopte, het juiste nummer in vergelijk met het kenteken bewijs.  Vanochtend had ik even het idee dat vanwege zo'n bureaucratische reden de auto toch niet 'mijn' auto zou gaan worden, terwijl ik er juist zo blij mee ben! Gelukkig is dat niet zo. Ik ga er mee aan de gang, er kan zelfs een keer keurig volgens de RDW regels een Marsland gegalvaniseerd onderstel onder.
Ik wou na de paniek ook wat zinnigs doen. Gerustgesteld heb ik de oude uitlaatstukken verwijderd, alles zat natuurlijk vastgeroest. Alles door geslepen. De nieuwe uitlaat geplaatst. Alleen de voorpijp die nog O.K. is heb ik laten zitten want de bouten bij het spruitstuk willen nog niet los. Dat komt later nog wel een keertje.
Ik ga nu eerste verder met de punten die belangrijk zijn voor de APK. Vanaf dat moment wordt het een 'rijdende restauratie', en dan is het ook veel leuker, heb je toch al de lol van het rondrijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten